zaterdag 7 september 2013

Art Journaling is leuk!



Op dit moment werk ik minder. Mijn handen willen niet zo als het zou moeten, en daarom is door de bedrijfsarts rust voorgeschreven.
Veel fietsen en wandelen zijn op dit moment mijn favoriete bezigheden. Deze activiteiten willen erg goed zonder te veel gebruik van mijn handen.

Tijdens een bezoek aan een consulente in eczeem, is mij het advies gegeven vieze handen te voorkomen. Nu, dat is voor een stempelaar een lastige. Doordat mijn vingers ook enigszins krom stonden en behoorlijk gevoelloos waren, was het stempelen niet zo eenvoudig. Vaak viel het acrylblok met een net beïnkte stempel uit mijn handen, en dat  was natuurlijk meestal op de verkeerde plek. Erg frustrerend.

Inmiddels is met de nieuwe zalf en goede tips van de consulente er een behoorlijke verbetering opgetreden. Vieze vingers probeer ik te voorkomen en meer en beter zalven geeft verlichting. De vingers staan weer rechter en het gevoel is ook weer een stuk terug. Kortom, we zijn aan de beterende hand.

Ondertussen heb ik ook meer tijd om eens alles op een rij te zetten wat er zoal in de loop van mijn leven de revue heeft gepasseerd. Misschien hoort dit er ook wel een beetje bij als je de vijftig bent gepasseerd. Leuke en verdrietige zaken, vrienden en vriendinnen, kinderen en werk, alles komt aan je voorbij op momenten dat je er tijd voor neemt en er meer open voor staat.

Voor mij was dit een moment om nieuwe keuzes te maken en mijn boek (Dyan Reaveley's Creative Journal ) te pakken en er mee aan de slag te gaan. Maandenlang zag ik op verschillende blogs mensen aan de slag met Art Journaling. Ik vond het prachtig! Ik kocht alleen maar de materialen om er mee de slag te gaan. Alleen de start knop werkte niet en, het kwam er dus niet van.

Nu ben ik gestart en na mijn 'startpagina' heb ik deze pagina gemaakt die de titel heeft gekregen 'Listen to your inner voice'. Deze geweldige tekst vind ik mooi en zo nu bij mij passen. De prachtige stempels zijn van Paper Artsy en de tekst zag ik voorbij komen in een filmpje van de Art-studio van Donna Downey. De tekst hangt daar aan de wand.

Geweldig om nu zo bezig te kunnen zijn. De tijd geeft me nu deze ruimte waar ik de mensen, die hier voor gezorgd hebben, ook dankbaar voor ben. Zelf zou ik nooit deze tijd hebben gepakt.

Ik deel deze pagina met jullie, omdat het misschien wel wat stil was op mijn blog. Maar ik wil ook laten weten dat ik jullie niet ben vergeten.

Een heel fijn weekend gewenst en wie weet: "tot gauw".

5 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal Hillie, fijn dat je er een positieve draai aan hebt kunnen geven!
    Dat het beter wordt met je handen is helemaal geweldig.
    De 'journey' levert wel heel mooi werk op. (de stempels zijn ook wel erg mooi)
    Fijn weekend, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi!! Als fan van deze stempels vind ik jouw pagina's helemaal top. Geniet van de tijd die je hebt, wij genieten mee van jpuw mooie creaties. Ik zou zeggen leef je heerlijk uit en jouw art journal!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, Hillie, ik vind je pagina heel mooi! De bloemen zijn super. En wat frustrerend dat je handen niet goed meewerkten. Ik hoop dat je steeds meer herstel zult zien. Wel heel kostbaar dat je kunt genieten van alles wat wel goed is. Heel veel zegen in alles wat je nog zult maken!
    Groetjes,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je de 'startknop' vond! Ga je veel plezier aan beleven! Ik hoop alleen dat je binnenkort je handen weer 'een beetje' vuil mag maken. Sterke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat om te lezen dat het nu eindelijk toch wat beter wordt met je hanen Hillie.. Je pagina is heel bijzonder en dat komt waarschijnlijk door de waarheid erachter.. Prachtig!! en blijf luisteren naar dat stemmetje in jezelf..

    liefs Dianne

    BeantwoordenVerwijderen